keskiviikko 4. heinäkuuta 2012

Mustikkamiäs

Oltiin äsken aamulenkillä metsässä ja kappas mitä sinne oli jo tullut - mustikoita !! Mami huomasi muutaman ja antoi mulle ja Ilonalle maistiaisiksi. 
Kun mustikan maku levisi suuhuni, muistin, että ne on niitä kivoja palluroita mitä kasvaa siellä puskissa! Eli mustikkapuskaan siis -> Siellä mä möyrin kauan, enkä suostunut jatkaa lenkkiä. 
En vielä oo oppinut tunnistamaan raakaa ja kypsää mustikkaa ulkonäöltä, mutta raa'at syljin sitten pois. 
Ilona ei oikeen tajunnut tätä juttua, mutta söi sitten mamin kädestä =)

Musta tulee hyvä mustikanpoimija kuulemman. Mutta mustikat pitäis sitten laittaa johonkin koriin?! Ei tule kuuloonkaan, jos minä löydän ne on MINUN.

Tässä mun suuhun tuli raaka mustikka :( Oli aika hapan ja kova..

Hmm.. minkäs valitsen?

Siellä mä vaan revin palluroita irti minkä kerkiän :) nam.


 1. Jos pidän siitä, se on minun.
2. Jos se on suussani, se on minun.
3. Jos pystyn ottamaan sen sinulta, se on minun.
4. Jos se oli minulla juuri äsken, se on minun.
5. Jos se on minun, se ei saa koskaan näyttää olevan sinun.
6. Jos pureskelen jotain palasiksi, kaikki palaset ovat minun.
7. Jos se vain näyttääkin siltä että se on minun, se on minun.
8. Jos näin sen ensin, se on minun.
9. Jos leikit jollakin ja laitat sen maahan, siitä tulee automaattisesti minun.
10. Jos se on rikki, se on sinun.



 

4 kommenttia:

  1. Hahah meilläkin marjat maistuu:--D eppu oppi mökillä, et yhden lenkin varrella kasvaa metsämansikoita, ja istuu aina samaan kohtaan samaan puskaan ja odottaa et jos joku tulis antamaan :--D Artturi vetelee Fridan kanssa metsässä ja vetää kans ihan suoraan puskasta mustikoita:D hassuja!

    VastaaPoista
  2. Mitä ne mutsikat on? Niitä vissiin pitää syyvvä? Mä sanon mammalle et vie meiät heti metsästämään niitä mutsikoita.

    Ainu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niitä kuuluu syödä :) Pyydä heti mammas viemään teidät mustikkaan! Metsämansikat oli kans nannoja, mutta niitä ei oo vielä löytynyt :<

      Poista